صدا و سیما

ساخت وبلاگ


به گزارش ايرنا، راديو اقتصاد با چند برنامه همچون «ايستگاه نود و هشت»، «نود و هشتي‌ها»، و «اقتصاد تعطيل نيست» اوقات فراغت مخاطبان خود را پوشش مي دهد.
ايستگاه نود و هشت شنبه تا پنج شنبه ساعت 09:00 به مدت 55 دقيقه، برنامه نود و هشتي ها شنبه تا پنج شنبه ساعت 17:00 به مدت 85 دقيقه و برنامه اقتصاد تعطيل نيست جمعه ها ساعت 16:00 به مدت 85 دقيقه پخش مي شود.

*** راديو ايران
برنامه «كوي نشاط» پنج شنبه هر هفته ساعت 9:00 و مسابقه «يك دو صدا» مسابقه گويندگي راديوست كه از 19 تير ساعت 11:45 از آنتن راديو ايران پخش مي شود.

*** راديو سلامت
«به رنگ زندگي» به صورت يك هفته در ميان و برنامه «صبح و زندگي» شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 7:05 تا 8:25 از راديو سلامت تقديم شنوندگان مي شود.

*** راديو فرهنگ
جشنواره راديويي «كتاب»، «فرهنگ مردم»، «ميراث فرهنگي» و «متن خواني» همچنين مسابقه 24 ساعته «يك پاسخ يك پاداش» از اين راديو پخش مي شود.
برنامه «عصر فرهنگ» يكشنبه ها ساعت 16:30 و برنامه «قدم زدن در كلمات» روزهاي شنبه، دوشنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت 11:15 روي آنتن راديو فرهنگ مي رود.
برنامه «هفت كوچه» روزهاي شنبه، دوشنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت 8:30، برنامه «عصر فرهنگ روزهاي جمعه» و برنامه «بوم گرد» روزهاي پنج شنبه و جمعه ساعت 18:30 پخش مي شود.

*** راديو قرآن
برنامه عصرگاهي طرح تابستاني «قرآن، كتاب زندگي» شنبه تا پنج شنبه ساعت 17:30 تا 19 و «بشري» يكشنبه ها و سه شنبه ها ساعت 16:15 تا 17 پخش مي شود.

*** راديو جوان
«جيك و پيك» پنج شنبه ها ساعت 10:00 تا 11 صبح، «لنگ ظهر» نيز 14 تا 30/14 شنبه تا چهارشنبه از راديو جوان روي آنتن مي رود.

*** راديو تهران
مسابقه «خانه هفتم» روزهاي جمعه ساعت 09:35 و مسابقه «زنگ تفريح» جمعه‎ها ساعت 15:05 پخش مي شود.

*** راديو ورزش
برنامه «فرهنگ و ورزش» شنبه تا پنجشنبه ساعت 12:05 و «هميشه با ورزش» عنوان هر روز بجز جمعه ها ساعت 18:30 پخش مي شود.
شبكه راديويي پيام موسيقي ها و متن هاي مرتبط با فصل تابستان و اوقات فراغت پخش كرده و راديو نمايش با پخش سريال ها و نمايش هاي تك قسمتي متنوع به استقبال مخاطبان راديويي مي رود./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 107 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 8:56


به گزارش مهر، «الماس سیاه»، عنوان هفدهمین قسمت سری جدید مجموعه «عصر» با اجرای نادر طالب‌زاده است.

در این برنامه كه با موضوع «اهتزاز پرچم اسلام در امریكا» روی آنتن شبكه افق می رود، تأثیرات مسلمان شدن محمدعلی كلی قهرمان سنگین وزن مسابقات بوكس دنیا بر جامعه آمریكا نقد و بررسی می شود.
در این برنامه گفت‌وگوهای تصویری با شخصیت های برجسته مسلمان آمریكا در خصوص همین موضوع صورت خواهد گرفت.

هفدهمین قسمت برنامه «عصر» پنجشنبه 31 تیرماه ساعت 21:30 از شبكه افق پخش خواهد شد.

تكرار این برنامه را می توانید در ساعت های 11:00 و 16:00 روز جمعه از همین شبكه ببینید./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 113 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:33


به نوشته مهر، المان مرغوب‌نیا، تهیه كننده «دكتر سلام»، درباره روند تولید این برنامه گفت: یكی از تازه‌ترین اقداماتی كه در خصوص این برنامه انجام دادیم نظرخواهی از مردم است و بعد از این موضوعاتی به بحث گذاشته می شود كه مخاطبان درخواست كنند.

وی افزود: در سری جدید برنامه كه از مرداد ماه پخش می شود، همه آیتم‎ها بر اساس پیشنهادهایی است كه از طرف بینندگان به ما ارسال می شود و خوشحالیم كه «دكتر سلام» به عنوان یك برنامه پرطرفدار در حوزه سلامت و پزشكی مطرح شده و می‌توانیم از پیشنهادهای مردم استفاده كنیم.

مرغوب نیا با اشاره به اینكه تلویزیون به برنامه های پزشكی اهمیت می دهد، بیان كرد: خوشبختانه رسانه ملی به این حوزه توجه می كند و به برنامه های حوزه سلامت نگاهی خاص می اندازد. «دكتر سلام» از سری برنامه های پرشكی است كه از ابتدا تا امروز جالب توجه مخاطب بوده و هست.

این تهیه كننده درباره موضوعاتی كه لزوم طرح شان بیشتر احساس می شود، گفت: زنان و زایمان و بیماری های در این خصوص، پزشكی كودكان، پوست و مو، تغذیه غلط و مسایل مربوط به درمان های تجاری غیر‎علمی از مهم‎ترین موضوعاتی است كه هرچه به آن بپردازیم باز هم جای كار دارد.

«دكتر سلام» در زمینه اطلاع رسانی پزشكی و باورهای غلط پزشكی و سایر مسائل هر روز بجز جمعه ها، ساعت 13:30 روی آنتن شبكه آموزش می رود و 22:30 همان شب بازپخش دارد./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:33

به گزارش  مهر، شبكه كودك و نوجوان كار خود را از آبان ماه سال ?? به صورت آزمايشي و با دو نوبت برنامه براي خردسالان و كودكان آغاز كرد. فروردين سال جاري نيز اين شبكه به صورت رسمي فعاليت خود را ادامه داد. مديريت اين شبكه را محمد سرشار بر عهده دارد كه پيش از اين هم سابقه مديريت نهادهاي فرهنگي براي كودكان و نوجوانان را داشته است.

شبكه كودك و نوجوان كه پيش از اين با عنوان شبكه پويا شناخته مي شد در اين مدت تغييرات زيادي را در برنامه سازي و رويكردها به دنبال داشته است كه در گفت‌وگويي با محمد سرشار، مدير اين شبكه، و احسان عسكري، مدير طرح و برنامه شبكه، به اين رويكردها و برنامه ها پرداخته شده است.

سرشار در اين گفت‎وگوها بيان كرد كه در حال حاضر يكي از اهداف اين شبكه راه اندازي كانال اميد براي نوجوانان است و در حال حاضر، روزي يك ساعت برنامه براي اين رده سني پخش مي شود. وي همچنين از پژوهش هاي اين شبكه و ارتباط با تهيه كنندگان و برنامه سازان شبكه هاي خارجي سخن گفت.

بخش اول اين گفت‎وگو را در زير مي خوانيد:

*شما از معدود مديران رسانه ملي بوديد كه با يك برنامه و نظريه وارد كار شديد و سوال من در وهله اول اين است كه فكر مي كنيد چقدر اهداف و رويكردهاي شما در اين مدت محقق شده است؟

محمد سرشار: مبناي طراحي شبكه كودك و نوجوان بر اساس يك طرح فكري است كه بايد با سرگرمي و عنصر جذابيت هم همراه باشد. اين مفهومي است كه در كشورهاي ديگر هم بسيار روي آن كار شده است، يعني بهره گيري از مفهوم edutainment كه دو عبارت education و entertainment را با يكديگر تلفيق مي كند. رگه هايي از اين مفهوم در قديم در بازي هاي آموزشي وجود داشت و سعي مي شد بعضي از مفاهيم را با بازي ها به بچه ها آموزش داد. ما هم با تلفيق اين دو پيش‌فرض طراحي هاي شبكه كودك و نوجوان را انجام داديم. اتفاق اصلي كه اينجا شكل گرفت و در سال هاي آينده خود را نشان مي دهد، برنامه سازي براساس نظريه تربيتي پشتيبان است. يك منظومه فكري كه ابعاد مختلف رشد كودك و نوجوان را براساس ابعاد رشد آنها طراحي مي كند و به تدريج به ما مي‌گويد كه چگونه بايد جلو برويم تا در ?? يا ?? سالگي به جوان مطلوبي برسيم كه نقش هاي اجتماعي را بر عهده مي گيرد.

اين ايده از خود رهبر معظم انقلاب است. ايشان وقتي در اوايل دهه ?? سند چشم انداز ابلاغ مي شود از مسئولان مي خواهند كه به فكر سال هاي ???? باشند به اين ترتيب كه كساني كه هنوز به دنيا نيامده اند براساس يك برنامه ريزي در آن سال ها بتوانند نقش هاي اجتماعي را بر عهده بگيرند. تعبير ايشان «صيرورت» كودك و نوجوان است. اين اولين نكته اي است كه مزيت رقابتي برنامه ريزي در شبكه كودك و نوجوان نسبت به ديگر شبكه ها بوده است. ما اين مزيت را توسعه داديم. در اين مسير ابتدا منابع تصويري موجود را با اين منظومه تربيتي تطبيق داديم و مشخص شد كه دستان ما در كجا پر است و در چه بخش هايي خالي است. يك درخت معرفتي را در نظر بگيريد كه براي خيلي از شاخه هاي آن محتواهاي تصويري تعريف شده است و شاخه هايي هم هستند كه كاملا خالي هستند. احسان عسكري مدير طرح و برنامه شبكه و همكارانش در اين بخش وارد كار شدند. من فكر مي كنم شبكه ما تنها شبكه اي است كه سفارش نامه هاي توليد دارد و براساس منظومه تربيتي پشتيبان به اين نتيجه مي رسيم كه به چه محتواهايي روي آنتن نياز داريم و بعد از تلفيق كردن نيازها ­­­­با گرايش ها چارچوب برنامه سازي را مشخص مي كنيم.

براساس سفارش نامه ها خلاقيت تيم هاي توليد از جمله تهيه كننده، كارگردان و سردبير برنامه ها مطرح است كه براساس چارچوب طرح نامه هايشان را به ما ارايه مي كنند. خوبي سفارش نامه اين است كه ما در ارزيابي برنامه از نظر محتوايي و قالبي و همينطور هدف هايي كه از ساخت برنامه مدنظر است نكات خود را به تهيه كننده بيان مي كنيم و همچنين در اين مسير خلاقيت هاي هنري و برنامه سازي به كار مي آيند تا اهداف به شكل كامل تري محقق شوند. سپس فرايند توليد اتفاق مي افتد كه فرايند پيچيده اي است و ما براساس سفارش نامه بررسي مي كنيم كه آيا اهداف در خروجي برنامه مهيا شده است يا خير و آن زمان براي پخش برنامه تصميم گيري مي شود.

مدلي كه بيان شد زيربناي نظام بودجه ريزي عملياتي است. در صداوسيما سنتي وجود دارد كه اكثر مديران قائل به ناكارآمدي آن هستند كه در آن براساس شيوه ساخت برنامه، بودجه هاي لازم تخصيص مي يابد و طبقه بندي هاي الف، ب، جيم و دال وجود دارد كه بر اين اساس بودجه شبكه ها تعيين مي شود. اكثر برنامه هاي موفق از نظر نظام بودجه اي از اين طبقه بندي تبعيت نمي كنند. به اين دليل كه اثربخشي برنامه ها در چنين نظامي سنجيده نمي شود. درحالي كه در نظام بودجه ريزي عملياتي از آنجا كه اهداف مشخص است بودجه براساس اثربخشي برنامه تخصيص پيدا مي كند. اهميتي ندارد كه برنامه با يك مجري و يك دوربين ساخته مي شود، يا مجموعه عظيمي از عوامل گرد هم آمده اند و نتوانسته اند اثر همان يك مجري و دوربين را داشته باشند. هم اكنون شما مي توانيد روي آنتن صداوسيما برنامه هاي نمايشي الف ويژه را ببينيد كه ميزان اثربخشي آنها ممكن است از يك برنامه رده جيم كمتر باشد.

كار دومي كه ما انجام داديم به نوعي در حوزه مديريت رسانه بود، اينكه بررسي كنيم كه تجربه جهاني در حوزه برنامه سازي كودك چيست كه از طراحي لوگوي شبكه هاي كودك و نوجوان در جهان گرفته تا بررسي اينكه براي چه رده هاي سني برنامه سازي صورت مي گيرد و قالب هاي برنامه سازي، ساعت پخش و حتي شيوه تكرار برنامه در نظر گرفته شد. حتي كارشناسان ما با مكاتبه هايي كه با شبكه هاي مشهور دنيا در عرصه كودك و نوجوان داشتند، در حوزه هايي مثل تكرار برنامه ها و اجراي آن در رده خردسال سوال كردند و اين برنامه ها به مدلي از مديريت رسانه در تلويزيونو اتفاقاتي كه در شبكه رخ مي دهد، منجر شد. ما به اين نتيجه رسيديم كه بايد در دسته بندي مخاطب براي هفت رده سني شامل سه رده براي خردسالان زير ? سال،  دو رده براي كودكان ? تا ?? سال و دو رده هم براي نوجوانان ?? سال به بالا برنامه داشته باشيم. البته بضاعت فعلي تلويزيون ايران اجازه نمي دهد كه ما براي اين هفت رده برنامه سازي داشته باشيم و روي سه رده كلي تر برنامه ريزي كرديم.

اين برنامه‎ريزي‎ها به سه كانال تلويزيوني منجر شد، در اين مدل يك شبكه مادر و نت‌ورك و چند كانال وجود دارد. كانال خردسالان براي زير ? ساله ها با نام كانال پويا، كانال كودكان براي ? تا ?? ساله ها به نام كانال نهال و كانال نوجوانان ?? سال به بالا به نام كانال اميد است كه از اول مهر ماه پخش آزمايشي كانال هاي خردسال و كودك آغاز شد و از ?? فروردين وارد پخش اصلي شدند. اكنون دستور كار ما روي كانال نوجوان است.

*نام كانال نوجوان چه زماني انتخاب شد؟

سرشار: همه اين عناوين شهريورماه سال گذشته طي سند راهبردي شبكه كودك و نوجوان تصويب شد.

*آن زمان با نام كانال نوجوان مطرح شده بود؟

سرشار: هيچ كدام از برندها و نمانام ها آن زمان اعلام نشدند. انتخاب اين نمانام ها هم براساس بيانات حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب است. اگر خاطرتان باشد در دهه ?? نشرياتي هم با عنوان «نهال انقلاب» و يا «اميد انقلاب» داشتيم.

اكنون به دليل محدوديت هاي فني نمي توان فركانس هاي پخش اين كانال ها را جدا كرد بنابراين براساس مدل يك شبكه آلماني ساعات پخش را جدا كرديم، ولي با توجه به اتفاقات پيش رو اميدواريم كه هم در پخش ماهواره اي و هم در پخش زميني تفكيك ها انجام شود.

در اين اتفاقات ما به اين نتيجه رسيديم كه شبكه بايد اچ دي باشد. پيش از اين قولي به شبكه پويا داده شده بود كه مي تواند به اچ دي تبديل شود و ما توانستيم در ?? بهمن سال گذشته گامي براي اين منظور برداريم اما چون سازمان نمي توانست در زمينه فركانس كاري انجام دهد ما تصوير را به صورت قاب ?? به ? و در حالت اس دي مي بنيم ولي منابع ما اچ دي هستند و ان شاء الله بعد از شبكه سه نوبت شبكه كودك و نوجوان خواهد بود كه اچ دي شود و اين مساله هم به ما كمك خواهد كرد تا در جذب مخاطب جلو باشيم.

*شما همان اوايل كار خود در شبكه از تيم تحقيقاتي خود گفتيد و من مي خواستيم درباره اين تيم و همچنين نحوه ارتباط گيري آنها با شبكه هاي خارجي توضيح دهيد؟

سرشار: ارتباط به آن معنا كه ما با يكديگر جلسه داشته باشيم، وجود ندارد. كار مهمي كه ما انجام مي دهيم اين است كه از پژوهش هايي كه اين شبكه ها در رسانه هاي كودك و نوجوان انجام مي دهند، استفاده مي كنيم و در برخي موارد كه سوالات تكنيكي و فني پيش مي آيد، مكاتباتي را با آنها برقرار مي كنيم كه اين مكاتبات از طرف شبكه كودك مطرح نمي شود، بلكه به عنوان يك پژوهشگر كه در اين زمينه فعاليت دارد، مطرح مي شود.

حدود ??? شبكه براي سنين كودك و نوجوان در جهان وجود دارد كه در كشورهاي پيشرفته اي مثل ايالات متحده آمريكا، كانادا، انگليس و... تعداد اين شبكه ها بيشتر است. كار مهم ما در اين حوزه اين بود كه در وهله اول جايگاه پژوهشگرانه خود را شناختيم، شبكه تلويزيوني توليدكننده دانش نيست، بلكه كسب كننده دانش است، يعني بايد به مراكز پژوهشي متصل شود و عصاره دانش را گرفته و كاربردي سازد. بنابراين اگر ضعف نظريه پردازي و يا پژوهش در نهادهاي بالادستي ما وجود داشته باشد در كار ما هم به چشم مي آيد. مهم‎ترين كار ما اين بود كه به سراغ مراكزي رفتيم كه در حوزه رسانه، كودك و دين فعاليت داشتند. هم نظريه پشتيبان تربيتي و هم باقي اطلاعات را از آنها دريافت كرديم. مجموعه همايش هاي خوبي در حوزه دين، كودك و رسانه برگزار شده بود كه ما از اطلاعات آنها به خوبي بهره گرفتيم. دانشكده صداوسيما در تهران و قم پژوهشگران خوبي را تربيت كرده بود كه متاسفانه اين پژوهش ها در قفسه كتابخانه ها باقي مانده بودند و ما از همان پژوهش ها استفاده كرديم. همچنين پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكترا كه در اين زمينه به نگارش درآمده بودند به  بهره برداري رسيد. همه اين موارد به عنوان پشتوانه پژوهشي ما قرار گرفت و ما به اين ترتيب افرادي را داشتيم كه در حوزه كسب دانش قوي بودند. به طور مثال، مطالعاتي كه در حوزه كودك در كانادا انجام شده بود ذهنيت ما را به خردسالان تغيير داد. اين مطالعات نشان مي داد كه حدود سه چهارم شخصيت هاي برنامه هاي خردسال مثبت و فقط يك چهارم شخصيت ها منفي هستند،يعني تلويزيون مثبت انديشي را به كل جامعه تزريق مي كند. براين اساس يك سوم فضاهايي كه در آنها برنامه ساخته مي شد خانه بود تا خردسالان بيشتر آرامش داشته باشند. يكي از دلايلي كه مجريان به كانال هاي خردسال و كودك بازگشتند همين بود تا مخاطب خردسال با يك نفر طرف صحبت باشد و به جاي انواع بازي هاي نرم افزاري با يك نفر چشم در چشم باشد كه اين مساله احساس آرامش و اطمينانش را بيشتر مي كند. حتي براي مجري خردسال محيطي شبيه به منزل در نظر گرفته شده است تا خردسالان آرامش بيشتري پيدا كنند. محيط غير منزل براي خردسال ناامن محسوب مي شود و از چنين محيط هايي مي ترسد.

خدا را شكر از آبان ماه با تاسيس شوراي تخصصي كودك و نوجوان دامنه پشتوانه پژوهشي ما گسترش پيدا كرد و من به عنوان نماينده سازمان صداوسيما اعم از برون مرزي و ديگر بخش ها با مراكز مختلف طرف صحبت شدم. اكنون پروژه روي ميز در اين شورا، بازي هاي رايانه اي است و از كساني كه در اين زمينه فعاليت دارند دعوت كرده ايم تا ابعاد مختلف را در اين حوزه باز كنند. اين جلسات برگزار شده و نكاتي هم مطرح شده است و قرار است به نتايجي كاربردي در زمينه بازي هاي رايانه اي برسيم.

*اتفاقا من سوالي هم در زمينه فعاليت هاي شوراي تخصصي كودك داشتم زيرا سال گذشته چند شوراي ديگر هم راه اندازي و خبري شد اما تنها جلسات شوراي كودك بود كه چند جلسه از آن به صورت خبري اطلاع رساني شد.

سرشار: شوراي تخصصي كودك هر دو هفته يك بار برگزار مي شود و اعضاي حقيقي و حقوقي دارد. اعضاي حقوقي، مديران ميداني سازمان صداوسيما در عرصه كودك هستند كه از معاونت سيما، برون مرزي، صدا و حوزه هاي ستادي صداوسيما دعوت مي شوند. اشخاص حقيقي و همچنين تعدادي از تهيه كنندگاني كه در اين عرصه فعاليت داشته اند نيز در شورا حضور دارند. كارشناسان مدعو را هم در هر جلسه داريم و براساس اولويت هايي كه صداوسيما، مديران ارشد، شبكه كودك و يا دبيرخانه شورا تعيين مي كند، اولويت بندي مي شود و بعد از جلسات كه طي آنها همه ايده ها شنيده مي شود به تناسب نگاهي كه به رسانه نزديك تر است، همان ايده و نگاه به كار گرفته مي شود. به طور مثال، در حوزه بازي ها ما با انواع بازي به تناسب مخاطب مشكل داريم و به اين نتيجه رسيديم متاسفانه نه بنياد ملي بازي ها و نه مراكز مرتبط ديگر در اين زمينه كاري نكرده اند. با فرض وجود يك فرزند ?? ساله با يك مشكل حركتي خاص، بازي اي برايش وجود ندارد كه بتواند مشكل وي را حل كند يا ممكن است يك نفر در املاي زبان فارسي مشكل داشته باشد و بازي اي كه بتواند اين مساله را برطرف كند، وجود ندارد. اين نگاه با رويكرد «اسرا» كه تنها مي گويد چه سنيني مي توانند از يك بازي استفاده كنند فرق دارد و برنامه ما اين است كه با كمك بنياد بازي ها، سراج و باقي نهادها اين فهرست را تهيه كنيم.

ما بايد در دستورهاي بعدي شوراي حوزه محيط زيست و حوزه مصرف دخانيات را كه در سنين نوجوان حساسيت زيادي دارد، وارد كار كنيم. يك اتفاق مثبت كه ما با آن مواجه شديم اين است كه مرتضي ميرباقري معاون جديد سيما به دليل سمت قبلي كه در وزارت كشور داشته پرونده آسيب هاي اجتماعي هميشه روي ميزش بوده و چندين جلسه با حضور رهبر انقلاب و مديران ارشد نظام برگزار كرده است. ما از او هم درخواست كرديم كه در جمع شوراي ما اطلاعات خود را ارائه كند تا بتوانيم در حوزه آسيب هاي اجتماعي ورود موثرتري داشته باشيم. ساختار شبكه كودك و نوجوان به گونه اي است كه در اين زمينه به خوبي مي تواند فعاليت داشته باشد ،زيرا اين شبكه براساس بودجه ريزي عملياتي است و مي تواند روي بعضي از آسيب ها دست بگذارد، آنها را در دستور كار قرار دهد و بعد از يك بازه زماني نتيجه گيري كند كه برنامه هايي با اين محتوا چه اثري روي جامعه داشته اند.

*چه كساني در اتاق فكر شبكه شما را ياري مي كنند؟

سرشار: ما اكنون اتاق فكر با معناي مورد نظر نداريم چون شوراي تخصصي همين كار را به طريق اولي براي ما انجام مي دهد و نه فقط براي ما بلكه براي همه كساني كه مي خواهند در صداوسيما برنامه سازي كودك و نوجوان انجام دهند. ما در دبيرخانه شورا به غير از برگزاري جلسات به دنبال رصد برنامه ها و سنجش آنها براساس اطلاعات مورد نظر هستيم. البته اين سنجش به دست خود ما صورت نمي گيرد، بلكه اطلاعات رصدي را كه توسط ديگر مجموعه ها انجام مي شود، تجميع كرده و به صورت عملياتي از آنها استفاده مي كنيم. گام بعد حمايت از پايان نامه ها و رساله هاست، به طور مثال، مساله اي كاملا تخصصي همچون نوشتن جدول پخش شبكه كودك به موضوع يك پايان نامه در دانشكده صداوسيما تبديل شده است. يكي از مشكلات ما اين است كه كساني كه نيازهاي پژوهشي دارند آنها را به مراكز پژوهشي بيان نمي كنند ولي ما چنين كاري را انجام مي دهيم حتي فهرستي از موضوعات را تهيه و منابع لازم را گردآوري مي كنيم تا پژوهشگران در اين زمينه راحت تر فعاليت كنند.

*اتفاقاتي مثل حذف لالايي از اينجا نشات مي گيرد.

سرشار: حذف لالايي به دليل مشكل در زمان بندي پخش بود، ما به محض اينكه فركانس خردسال جدا شود، مي توانيم لالايي ها را پخش كنيم.

*زماني بحث اين بود كه خردسال نبايد پاي تلويزيون بخوابد و اين مساله نبايد جايگزين لالايي هاي پدر و مادر شود، اين ماجرا با حذف لالايي ها مرتبط نبود؟

سرشار: خير. البته ما روي بعضي از لالايي ها نكاتي را مطرح كرديم ولي حداقل روي اين مساله مشكلي نداشتيم. در آن نكته هم خانواده مسئول است و اگر تلويزيون ?? ساعته برنامه پخش كند اين خانواده است كه بايد اين مديريت مصرف را بر عهده داشته باشد. اين به سواد رسانه اي خانواده ها مربوط مي شود كه البته برنامه هايي هم در اين زمينه داريم.

ادامه دارد..../110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:33

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، هادي معصوم دوست، تهيه كننده و كارگردان «عشق راديو»، درباره توليد جديد شبكه مستند توضيح داد: اين مستند درباره پيرمردي است كه سال‌ها در مغازه‌اي قديمي در تهران كار تعمير راديو انجام مي‌دهد. او به شكل عجيبي با همه مظاهر تكنولوژي غريبه است و زندگي خود را به شكل سنتي ادامه مي‌دهد.
وي افزود: روابط اين پيرمرد با دنياي بيرون كاملا قطع شده و با عشق به راديو و مفهوم صدا كار مي‌كند. او با صدا رابطه نزديكي دارد.
معصوم دوست ادامه داد: اين مستند يك شخصيت ديگر هم دارد كه معصومه عزيزمحمدي، گوينده راديو است و ما يك روز كاري اين دو را با هم تلفيق كرده‌ايم و علاوه بر مغازه تعمير راديو در ساختمان راديو در ميدان ارگ نيز تصويربرداري داشتيم.
كارگردان «عشق راديو» درباره پيدا كردن اين شخصيت‌ها گفت: عزيزمحمدي كاراكتر پيرمرد را به ما معرفي كرد. محله زندگي او نزديك مغازه تعميرات است و هر روز از مقابل آن رد مي‌شود. تصويربرداري كار ما نيز نزديك به سه ماه طول كشيد.
وي با اشاره به اينكه جذابيت اين شخصيت ها منجر به ساخت اين اثر شده است، يادآور شد: پيرمرد هيچ رابطه‌اي با تكنولوژي ندارد و در طول فيلم هم مدام اشاره مي‌كند كه همه مشكلات آدم‌ها، نگراني‌ها و استرس‌هايشان به دليل نوع و سبك زندگي امروزي‌شان است. خودش هم با دوري از تكنولوژي احساس آرامش دارد.
«عشق راديو» توليد جديد شبكه مستند، چهارشنبه 30 تير ساعت 21:30 از شبكه مستند سيما روي آنتن مي رود و پنجشنبه 31 تير ساعت 12 بازپخش مي شود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:54

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، اين قسمت از برنامه به معرفي هنرمندان فيلم‌ساز، عكاس و همچنين فعاليت‌هاي انجمن سينماي جوانان خرم‌آباد اختصاص دارد.
در اين برنامه بامحمدرضا گوهري، مدير اين دفتر، سيد غلامرضا نعمت پور مستندساز، ميرعباس خسروي نژاد فيلم‌ساز مطرح استان لرستان و شمس الله كوگاني عكاس گفت‌گو مي‌شود. همچنين يادي از ناصر غلامرضايي فيلم‌ساز بومي و مطرح سينماي كشور خواهد شد.
در بخش «پيامي در راه» كه به فيلم‌سازان المپيادي سينماي جوان مي‌پردازد، رضا سليماني كوچك‌ترين فيلم‌ساز المپياد معرفي مي‌شود و تصاويري از اختتاميه شب المپياد نيز به نمايش درخواهد آمد.
در بخش «يك هنرمند، يك خاطره» هوشنگ ميرزايي مستندساز و وحيد موساييان كارگردان، از خاطرات خود مي‌گويند.
«دفتر خاطرات» بخش ديگري است كه در آن قسمت‌هايي از كارگاه داريوش غريب زاده به همراه تصاويري خاطره‌انگيز از جشنواره‌هاي برگزار شده به‌ويژه جشنواره منطقه‌اي افلاك پخش مي‌شود.
«برنامه تلويزيوني سينماي جوان» با تدوين و كارگرداني سعيد نجاتي، پنجشنبه 31 مرداد ساعت 21 و جمعه اول مرداد ساعت 12 از شبكه مستند پخش مي‌شود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 107 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:54

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، «مرواريد» ساخته امير شكرگزار ناوي درباره زني سختكوش و تلاشگر به نام مرواريد است كه يك تنه بار زندگي خود و فرزندانش را به دوش مي‌كشد.
شكرگزار درباره تاثيرات پخش اين اثر از شبكه مستند گفت: بلافاصله بعد از پخش اين مستند خيلي‌ها به خودشان آمدند تا محل زندگي اين خانم را كه در روستاي اورماملال رضوانشهر تالش زندگي مي‌كند، پيدا كنند.
وي افزود: اولين تماس را خانم جراحي گرفت كه نشاني اين خانم را مي‌خواست تا برايش بسته‌اي بفرستد.
اين مستندساز ادامه داد: همچنين آقايي از تهران با اداره ارشاد رضوانشهر تماس گرفت و اين زن را پيدا كرد. او جهيزيه يكي از دختران مرواريد را تقبل كرده است و هزينه يك سال تحصيل دختر ديگرش را نيز پذيرفته است. همچنين اين خير قرار است براي يكي از بانوان نابيناي اين روستا نيز خانه بسازد.
شكرگزار با بيان اينكه از تمام مراحل اين اتفاقات را تصويربرداري كرده و مي‌خواهد مستندي در اين باره نيز بسازد، تأكيد كرد: همسايه هاي خود من نيز براي اين زن برنج و لباس فرستادند و برخي ديگر سقف خانه او را كه چوبي بود و چكه مي‌كرد، تعمير كردند.
مستند «مرواريد» يكشنبه 5 ارديبهشت از شبكه مستند سيما پخش شد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:54

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، در جلسه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي دكتر علي عسكري  شرايط فعلي صدا و سيما، وضعيت فرهنگي و چالش هاي  رسانه ملي را تشريح كرد. نمايندگان كميسيون فرهنگي نيز ديدگاه‌هايشان را درباره مسائل رسانه اي  و فرهنگي موجود در جامعه  بيان كردند.

 ديدار با رئيس مجلس شوراي اسلامي

دكتر علي‌عسكري به همراه معاونانش پس از حضور در كميسيون فرهنگي مجلس با آقاي علي لاريجاني در تالار آينه ديدار و گفت و گو كردند.

 در اين ديدار، رئيس سازمان صداوسيما گزارشي از وضع رسانه ملي، برنامه‌ها و چالش‌هاي پيش روي اين سازمان ارائه داد. علي لاريجاني نيز با تمجيد از عملكرد رئيس رسانه ملي نكاتي مطرح كرد.

آقايان موسوي‌مقدم، قائم مقام رئيس رسانه ملي، جبلي معاون خبر، دارابي معاون امور استان‌ها، ميرباقري معاون سيما، شهرياري معاون امور مالي، اخگري معاون برون‌مرزي، عليدادي معاون فني و عبدالله‌زاده معاون پارلماني و خانم آبرواني معاون صدا نيز  در اين جلسه حضور داشتند.

مجلس حتما به رسانه ملي كمك خواهد كرد

علي لاريجاني پس از ديدار رئيس و معاونان رسانه ملي، به خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما گفت: برادران عزيز راديو و تلويزيون پس از حضور در كميسيون فرهنگي مجلس،‌ لطف كردند و به ما هم سري زدند.

وي افزود: ‌از بيانات آقاي علي‌عسكري و دوستانشان استفاده كرديم، همچنين دوستان برنامه هاي آينده خودشان را در مسائل كلان راديو و تلويزيون بيان كردند.

رئيس مجلس گفت: ‌با توجه به جايگاه مهم رسانه ملي و تاثيراتي كه در كشور دارد، مايل بودم چالش‌هاي پيش روي اين سازمان و برنامه‌هايي را كه دوستان دارند از نزديك بشنوم و دوستان در اين باره توضيحاتي دادند.

لاريجاني افزود:‌ معلوم است مسئولان رسانه ملي درباره چالش هاي پيش روي رسانه ملي فكر كرده‌اند و در حال يافتن راه حل‌هايي هستند.

وي ابراز اميدواري كرد: هم دولت و هم مجلس كمك كنند تا برخي از مشكلات صدا و سيما برطرف شود و بتوانند توليداتشان را فعال‌تر كنند.

لاريجاني گفت: برخي از نكات از نظر محتواي كار و شيوه هاي كاري در تلويزيون مطرح شد و از نظر مجلس اگر اين ملاحظات مورد توجه قرار گيرد به نفع كشور است./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 125 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:06

پخش زنده سخنراني هاي اجلاس عفاف و حجاب از شبكه افق

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، دومين اجلاس سراسري عفاف و حجاب با حضور 600 فعال فرهنگي، چهارشنبه و پنجشنبه 30 و 31 تيرماه، به ميزباني مشهد مقدس برگزار مي شود.

پخش فيلم پيام مقام معظم رهبري، سخنراني حجت الاسلام والمسلمين دعايي دبيركل جبهه فرهنگي حجاب، خاطره گويي هاشم تفكري بافقي تهيه كننده «لاك جيغ تا خدا»، رونمايي از منشورات عفاف و حجاب، برگزاري پنل هاي تخصصي، ارائه گزارش جلسات كارشناسي و قدرداني از برگزيدگان، بخش هاي مختلف اين اجلاس خواهند بود.

همچنين حجت الاسلام والمسلمين رئيسي توليت آستان قدس رضوي، سردار سرلشكر عزيز جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و حسن رحيم پور ازغدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان مهمانان ويژه، در اين اجلاس سخراني مي كنند.

شبكه افق در نظر دارد سخنراني اين سه مهمان ويژه را به صورت زنده در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه پخش كند.

بخش نخست شامل مراسم افتتاحيه و سخنراني حجت الاسلام رئيسي، ساعت 8 صبح روز چهارشنبه به روي آنتن مي رود.

بخش دوم كه اختصاص به پخش زنده سخنراني سردار جعفري دارد از ساعت 17 روز 30 تيرماه آغاز مي شود و ساعت 11 صبح روز پنجشنبه 31 تيرماه نيز، بخش سوم يعني سخنراني رحيم پور ازغدي به صورت زنده از شبكه افق پخش خواهد شد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 205 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 13:39

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، ديدار سوپر جام فوتبال ايران بين قهرمان ليگ برتر و جام حذفي امشب به‌صورت زنده از شبكه ورزش سيما پخش مي‌شود.

اين ديدار بين تيم هاي استقلال خوزستان و ذوب آهن اصفهان قهرمان ليگ برتر و جام حذفي، سه‌شنبه 29 تير، ساعت 20:45 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار مي‌شود.

شبكه ورزش سيما در حالي اين رقابت جذاب را پخش مي كند كه فوتبال ايران پس از سال‌ها دوباره شاهد برگزاري سوپرجام است؛ در سال‎هاي اخير تنها يك بار و در سال گذشته سوپرجام بين قهرمان ليگ و جام حذفي برگزار شده است.
سه‌شنبه در شرايطي قهرمان ليگ ايران (استقلال خوزستان) به مصاف قهرمان جام حذفي( ذوب آهن) مي رود كه اين بازي يادآور بازي هفته آخر ليگ است.

در آن ديدار استقلال خوزستان با دو گل ذوب آهن را شكست داد و خودش به جاي پرسپوليس جام قهرماني را بالاي سر برد./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 7:44

در ديدار وزير ورزش با رئيس رسانه ملي تأكيد شد:

به گزارش روابط‌عمومي رسانه ملي؛ رئيس صداوسيما تصريح كرد: ما تلاش مي‌كنيم كه ورزش را به شكلي حرفه‌اي و زيبا به مخاطبان خود عرضه كنيم، چرا كه اعتقاد داريم توجه به ورزش توسط رسانه و مردم، نشانگر پيشرفت و ارتقاي زندگي افراد جامعه است. وي با اشاره به اينكه توجه به ابعاد مختلف ورزش و به‌خصوص بعد فرهنگي و قهرماني آن توسط رسانه تأثيرات زيادي را بر روند زندگي مردم و الگو‌دهي مناسب به آن‌ها خواهد داشت، گفت: رسانه ملي حامي ورزش و ورزشكاران است، چرا كه آن‌ها قهرمانان ملي محسوب مي‌شوند و به جامعه تعلق دارند، لذا وظيفه خود مي‌دانيم كه به آن‌ها بپردازيم و با معرفي دقيق قهرمانان و زندگي آن‌ها الگوهاي خوبي را به جوانان معرفي كنيم. رئيس صداوسيما يادآور شد: امر به ورزش امر به معروف است و نبايد از آن غفلت شود.

دكتر عسكري با اشاره به نقش ورزش در سلامتي جسم و روان انسان‌ها يادآور شد: براي مقابله با عوارض شهرنشيني كه بعضاً سلامت افراد را به خطر مي‌اندازد، توجه به ورزش و به‌خصوص ورزش‌هاي همگاني كه رسانه ملي بر ترويج آن اهتمام دارد، تأثير‌گذار است. وي از وزارت ورزش خواست تا اگر طرح‌هايي را در اين‌خصوص دارد، به رسانه اعلام كند تا با پرداختن مناسب به آن‌ها، سلامت جامعه تضمين شود.

رئيس رسانه ملي در ادامه تصريح كرد: رشد، پيشرفت و همگاني شدن ورزش در يك جامعه جزو مؤلفه‌هاي قدرت آن جامعه محسوب مي‌شود و چون ملت ايران ملتي قوي، با هوش و با استعداد و از توانمندي‌هاي بالايي برخوردار است، در حوزه ورزش نيز موفقيت‌هاي بسياري را كسب خواهد كرد.

دكتر عسكري با تأكيد براينكه مقوله ورزش در رسانه ملي از اولويت‌هاي اساسي رسانه است، گفت: ما تلاش مي‌كنيم كه از طريق ورزش و توجه به آن نشاط اجتماعي را افزايش دهيم و به همين دليل به زيبائي‌ها و مؤلفه‌هاي افتخار‌آميز ورزش توجه ويژه نشان خواهيم داد. وي تكريم قهرمانان عرصه‌هاي ورزش را وظيفه رسانه دانست و گفت: قهرماني صرفاً كسب مدال طلا نيست، بلكه داشتن روحيه پهلواني و جوانمردي است كه ورزشكاران ما از آن برخوردارند ما بايد در پيام‌ها ي رسانه آن‌ها را به خوبي انعكاس دهيم تا از اين طريق الگوهاي خوبي را به جوانان معرفي كنيم.

رئيس صدا وسيما در پايان يادآور شد؛ تمام بخش‌هاي محتوايي سازمان از شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني داخلي و برون‌مرزي به مسابقات ورزشي المپيك ريو خواهند پرداخت و سازمان تمهيدات لازم را درخصوص پخش آن انجام داده است.

در اين ديدار، دكتر گودرزي وزير ورزش و جوانان در سخناني ضمن مغتنم شمردن فرصت پيش آمده براي تعامل و تبادل نظر مسئولان دو سازمان، گفت: توجه به ورزش در ايجاد نشاط جامعه تأثيرگذار است. وي با اشاره به نزديكي زمان برگزاري مسابقات المپيك، يادآور شد: اگر به ورزش به عنوان يك مقوله فرهنگي و اجتماعي نگريسته شود، اين مسابقات كه حدود 2 ماه به طول خواهد كشيد، فرصت مناسبي براي ايجاد نشاط و روحيه در سطح ملي است. دكتر گودرزي با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري درخصوص ايجاد شرايط نشاط، روحيه و فرح از طريق ورزش در جامعه گفت: ورزش متعلق به كل جامعه است و توجه به آن باعث سربلندي كشور مي‌شود. وي افزود: امروزه قدرت‌هاي بزرگ به دنبال اين هستند كه در حوزه ورزش موفقيت‌هاي زيادي كسب كنند و ما نيز نبايد در اين عرصه كم‌رنگ حاضر شويم. وزير ورزش و جوانان با اشاره به مشكلات اين وزارتخانه اظهار داشت: بايد از رسانه ملي كه توجه ويژه‌اي را به امر ورزش نشان مي‌دهد قدرداني كرد چرا كه اين توجه، نشاط بيشتري را در جامعه پديد مي‌آورد.

وي از رسانه ملي خواست تا همانند گذشته كه شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني مسابقات ورزشي و به‌خصوص بين‌المللي را با تلاش شبانه‌روزي انعكاس داده اند، مسابقات المپيك ريو را نيز به نحوي شايسته پوشش دهند.

در اين نشست مقرر شد تا با تشكيل كميته‌اي مشترك بين دو سازمان زمينه‌هاي تعامل و همكاري بيشتر فراهم شود.

همچنين در اين نشست رئيس كميته ملي المپيك، رئيس كميته پارالمپيك و نيز معاونان صداوسيما حضور داشتند و موضوعات مختلف مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 7:44

اين مجري در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ عملكرد تلويزيون در ساخت برنامه‌هاي كودك از روند نامطلوب اين برنامه‌ها انتقاد كرد و گفت:‌ متاسفانه برنامه‌هاي كودك در حال حاضر روند خوبي ندارند؛ چرا كه توليدات كاهش پيدا كرده‌ است و به دليل اينكه بودجه تلويزيون كم است اولين جايي كه توليدات آن را كاهش مي‌دهند، حوزه كودك است.

روستاپور ادامه داد:‌ بدترين اتفاقي كه به حوزه كودك در تلويزيون ضربه زده است حضور اسپانسرها در برنامه‌هاي كودك است و باعث شده است برنامه‌هاي كودك از كيفيت كمتري برخوردار باشند؛ درحالي كه اگر تلويزيون در سال دو كار اساسي با بودجه خود براي كودك بسازد بهتر از اين است كه برنامه‌هاي زيادي را با وجود اسپانسر كه به كار كودك ضربه مي‌زند كار كند آن هم اسپانسرهايي كه براي حوزه كودك نامتعارف هستند.

اين مجري برنامه كودك در ادامه درباره برنامه «فرفره رنگي» توضيح داد:‌ فضايي كه در اين برنامه طراحي شده است، آموزش غيرمستقيم است. اتفاقي كه در اين برنامه شكل گرفته است كه عروسك اين برنامه همچون عروسك‌هاي ديگر داناي كل نيست. متاسفانه اكثر عروسك‌هاي ما داناي كل هستند.

او سپس يادآور شد: برنامه «فرفره رنگي» يك كار جديد است كه در فضاي انيميشن صورت مي‌گيرد و شيوه عروسك‌گرداني در اين برنامه كروماكي است و عروسك در برنامه راه مي‌رود.

روستاپور از حضورش در برنامه «فرفره رنگي»‌ به عنوان مجري ياد كرد و گفت:‌ علاوه بر اجرا، در تيم نويسندگي و كارگرداني اين برنامه فعاليت مي‌كنم. اين برنامه هر روز صبح ساعت9:30 به روي آنتن شبكه دو سيما مي‌رود.

اين مجري درباره برنامه «گل آموز»‌ كه مدتي است پخش نمي‌شود، توضيح داد:‌ اين برنامه به مدت هشت سال به روي آنتن رفته است و از آنجا كه به يكنواختي رسيده بود تصميم گرفتيم كه فعلا آن را كار نكنيم تا برنامه جديدي طراحي شود. 

روستاپور در پايان از ساخت برنامه جديد در شبكه كودك خبر داد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 114 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 16:29

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، مجموعه مستند «كشمير، بهشت فراموش شده»  به كارگرداني سليم غفوري، ارتباطات فرهنگي ميان ايران و كشمير را به تصوير مي‌كشد.

در هشتمين قسمت اين برنامه، تاثير افرادي چون سيد همداني و سيد شرف الدين عبدالرحمان با تلاش كارشناسان و دانشگاهيان كشميري  بررسي خواهد شد.

كشمير منطقه‌ اي در شمال غربي شبه ‌جزيره هند است كه از ايالت جامو و كشمير تحت كنترل هند، ايالت گلگت بلتستان و كشمير آزاد تحت كنترل پاكستان و منطقه اقصاي چين تحت كنترل جمهوري خلق چين تشكيل شده است؛ اين منطقه تا پيش از استقلال هندوستان، يك دولت سلطنتي با حمايت انگلستان داشت اما طي جدايي پاكستان از هند هر دو كشور مدعي حكومت بر اين منطقه بودند كه به وقوع چندين جنگ بين اين دو كشور منجر شد.

اين قسمت از مجموعه مستند «كشمير، بهشت فراموش شده» سه شنبه 29 تير، ساعت 21 از شبكه افق پخش مي‌شود. تكرار آن را هم مي توانيد روز بعد در ساعت هاي 12 و 15.30 از همين شبكه ببينيد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 112 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 16:29

به گزارش باشگاه خبرنگاران اين روزها تمام شنيده‌ها از «خندوانه» حاكي از تغييرات ويژه در اين برنامه است. تغييراتي كه از حضور مهمان ها و چهره هاي برجسته كشور از عيد سعيد فطر شروع شده و تا به امروز كه آيتمي جديد را با حضور مردم فراخوان داده اند، ادامه دارد.

هومن رازدار مشاور رسانه‌اي برنامه تلويزيوني «خندوانه» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ؛ در خصوص اضافه شدن بخشي جديد در اين برنامه گفت: ما هميشه در پلي بك هاي «خندوانه» وله‌هايي را مي‌سازيم كه هميشه عده‌اي بازيگر دارد و از قبل از اين بازيگران تست بازي گرفته مي شود. اما در حال حاضر با توجه به زمان محدودي كه براي ساخت و گرفتن تست بازيگران داشتيم، مجبور شديم از فضاي مجازي و ابزارهايي كه در اختيار داريم، براي اطلاع رساني استفاده كنيم و از اين طريق به مردم فراخوان بدهيم.

رازدار در پايان با بيان اينكه پخش اين آيتم جديد همچنان مشخص نيست، در خصوص چگونگي حضور مخاطبان در اين بخش عنوان كرد: كساني كه دوست دارند در اين قسمت از برنامه حضور داشته باشند، عكس و نام و نام خانوادگي خودشان را به آدرسي كه داديم ارسال مي كنند و ما هم از بين اين دوستان عده اي را براي بازي انتخاب مي‌كنيم. آنها براي گرفتن تست بازيگري دعوت مي شوند تا در ادامه با آنهايي كه تست بازيگري را با موفقيت پشت سر گذاشته‌اند، روز و روند ضبط آيتم ها را هماهنگ كنيم.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 106 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 16:29

 باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر نوشت: اين  روزها عوامل مجموعه تلويزيوني «يكتا» با عنواني موقت در محدوده ولنجك تهران مشغول تصوير برداري قسمت هاي داخلي و خارجي اين سريال هستند.

در اين مجموعه تلويزيوني كه تاكنون پيشرفتي20 درصدي داشته است، بازيگراني چون؛ پژمان بازغي، شبنم قلي خاني، بهرنگ علوي، الهه حصاري،سيامك اطلسي، سام درخشاني، فرناز رهنما ايفاي نقش مي‌كنند.

اين سريال با موضوع همدلي و ايثار در يك خانواده ايراني به نقش مهم و تاثير گذار زن در سرپرستي و تربيت فرزند بعد از فوت همسر و دفاع از حقوق و كيان خانواده در اين شرايط مي پردازد.

بهروز مفيد تهيه كننده و شهرام شاه حسيني كارگردان، علي دادرس و آزيتا ايرايي فيلمنامه نويس اين سريال هستند و پيش بيني مي شود سريال «يكتا»  در پاييز امسال از شبكه دو پخش شود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 225 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 14:56

به گزارش مهر، اميرعباس حدسني، تهيه كننده «هميشه خونه» كه از ابتداي ماه مبارك رمضان روي آنتن شبكه آموزش رفت، درباره چگونگي توليد اين اثر گفت: حسين ساري مدير شبكه آموزش در نظر داشت برنامه اي شبانه براي اين شبكه توليد شود كه با محوريت خانواده بتواند مروج سبك زندگي ايراني و اسلامي باشد. در همين خصوص، «هميشه خونه» در گروه آموزش هاي عمومي شبكه به مديريت رضا يوسفي محله در حال تهيه، توليد و پخش است.

وي افزود: 5 مجري در اين برنامه هستند كه همه شان سابقه كار در برنامه هاي خانواده  دارند. به خاطر اينكه از تمام اعضاي خانواده در سنين مختلف نماينده داشته باشيم مجريان مان را در مقاطع سني مختلف انتخاب كرديم. شعله قهرماني، گيتي خامنه، مرضيه كردي، شيرين صمدي، رضا اسماعيلي و مهدي مروي به عنوان مجري حضور دارند و با توجه به اينكه هر شب يكي از اين دوستان روي آنتن مي رود، فضاي رقابتي جالب توجهي هم به وجود آمده است.

حدسني با اشاره به اينكه يك ماه اول تحت تاثير فضاي ماه مبارك رمضان بوده اند و بعد از آن روال اصلي برنامه آغاز شد و هم اكنون ساختار طبيعي خود را طي مي كند، گفت: «هميشه خونه» از استانداردهاي مشخص برنامه هاي خانواده محور برخوردار است، ولي سعي مي كنيم به تناسب اهداف شبكه، جنبه هاي آموزشي را بيشتر در نظر داشته باشيم. اين فضاي آموزشي مثل دانشگاه و مدرسه به طور مستقيم نيست، بلكه آموزش در دل برنامه گنجانده مي شود.

وي ادامه داد: اولويت ما توجه به مضامين اقتصادي است و اينكه اعضاي خانواده چگونه مي توانند كمك هزينه هارا فراهم كنند. بعد از اين اوقات فراغت موضوع هدف توجه ماست و علاوه بر اين، آشپزي بر مبناي تغذيه سالم در «هميشه خونه» جايگاه ويژه اي دارد كه هر شب يك كارشناس، مواد غذايي استفاده شده در غذاها را بررسي مي كند.

اين تهيه كننده در ادامه بيان كرد: به تازگي بخش طب سنتي به برنامه ما اضافه شد و تفاوتش با ساير برنامه ها در كاربردي و آموزشي بودنش است. به عنوان مثال، آموزش دمنوش هاي ساده و مختلف براي پيشگيري از يك سري امراض و بيماري ها كه تهيه آن در خانه امكان‌پذير باشد در دستور كارمان قرار داديم تا هركس بتواند با كسب اين دانش به زندگي خود و ديگران كمك كند.

وي توضيح داد: بخش هاي آشپزي، مهارت و هنرهاي داخل خانه، رسانه و خانواده و بخش طب سنتي قالب كلي برنامه را شكل مي دهند كه در آيتم سوم يك كارشناس نحوه صحيح كاركرد رسانه هاي جمعي جديد و رسانه هاي نوين را آموزش مي دهد. بخش چهارم هم هومن كاظمي به طرح نكاتي مربوط به طب سنتي مي پردازد.

حدسني با اشاره به اينكه تهيه  200 قسمت از اين برنامه را به عهده دارد، افزود: در «هميشه خونه» پل ارتباطي ما با مردم مستقيم است و خوشحالم كه مخاطبان به برنامه تاكنون توجه نشان دادند و هرجا اشتباهي كرديم با گوشزدهاي به موقع اصلاحمان كردند.

برنامه تلويزيوني «هميشه خونه» با محوريت ترويج سبك زندگي ايراني و اسلامي هر شب ساعت 21:00 به غير از جمعه ها روي آنتن شبكه آموزش سيما مي رود./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 12:30

در نشست مديران شبكه و رياست دانشگاه علامه عنوان شد

آمادگي شبكه چهار براي حضور دانشجويان در برنامه‌ها


خبرگزاري ايسنا با اعلام اين خبر نوشت: دكتر حسن ملكي، مدير شبكه چهار، در اين جلسه ضمن تاكيد بر اين واقعيت كه نياز كشور براي پيشرفت در هر زمينه‌اي مستلزم بسترسازي‌هاي فرهنگي است، گفت: در عرصه توسعه علمي نيز بايد دانشگاه‌ها و مراكز علمي كشور با بهره‌گيري از ظرفيت رسانه‌هاي گوناگون و به ويژه رسانه ملي به منظور ايجاد پيوند ميان جامعه علمي و پيشرفت‌هاي علمي كشور با مردم گام بردارند.

وي ظرفيت‌هاي دانشگاه علامه طباطبايي و دانشكده‌ها و پژوهشكده‌هاي تابعه آن را به ويژه در زمينه راه‌اندازي كرسي‌هاي نظريه‌پردازي و آزادانديشي بسيار چشمگير خوانده و افزود: بهره‌گيري رسانه ملي و به ويژه شبكه چهار سيما از توان اعضاي هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي در برنامه‌هاي مختلف علاوه بر اينكه موجب تقويت محتواي توليدات تلويزيوني خواهد شد بستر خوبي براي معرفي توانمندي‌هاي علمي اين دانشگاه است.

مدير شبكه چهار سيما بهره‌گيري از توان علمي و فكري استادان دانشگاه علامه طباطبايي در اتاق فكر اين شبكه را مهم دانست و آمادگي شبكه چهار را براي حضور دانشجويان در برنامه هاي مختلف اعلام كرد.

دكتر حسين سليمي، رئيس دانشگاه علامه طباطبايي، نيز ضمن ابراز خرسندي از برگزاري چنين جلسه‌اي، آمادگي اين دانشگاه را براي هر نوع همكاري با رسانه ملي و به‌ويژه شبكه چهار سيما اعلام كرد.

وي با معرفي دانشگاه علامه طباطبايي به عنوان بزرگ‌ترين و مهم‌ترين دانشگاه تخصصي علوم انساني و اجتماعي گفت: اين دانشگاه جزو يكي از 11 دانشگاه سطح يك كشور بوده كه در زمينه‌هاي مختلف قطب علمي محسوب شده و رتبه اول كرسي‌هاي آزادانديشي و نظريه‌پردازي را در اختيار دارد.

وي گفت: اين دانشگاه آماده است تا علاوه بر ايجاد شرايط مناسب براي استفاده شبكه چهار از توان اعضاي هيئت علمي دانشگاه امكان بهره‌گيري از تجربه و تخصص استادان بازنشسته علوم مختلف را نيز فراهم آورد.

در پايان مقرر شد نمايندگان دو طرف طي يك ماه آينده تفاهم نامه همكاري شبكه چهار سيما با دانشگاه علامه طباطبايي را تنظيم و براي امضاي نهايي آماده كنند./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 12:30

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي،روز سه‌شنبه 29 تيرماه برنامه"مادر،كودك، تندرستي" موضوع آلرژي‌هاي كودكان را پيگيري مي‌كند.

دومين قسمت اين برنامه نيز به موضوع آلرژي كودكان مي پردازد و از دكتر عليرضا فلاح پور فوق تخصص كودكان دعوت شده است تا پاسخگوي سوالات بينندگان در اين زمينه باشد.
برنامه "ضربان" نيز در همين روز با حضور دكتر جمال شمس روانپزشك، ساعت 16:00 متادون(فرصت ها و تهديدها) را بررسي مي‌‎كند.
لايه‌هاي پنهان خشم را نيز در برنامه "حال خوب" دنبال كنيد، دكتر مونا چراغي روانشناس ميهمان اين برنامه مي شود تا از ناگفته هاي خشم و كنترل آن براي مخاطبان بگويد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 112 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 19:56

تمدن ایران از دیدگاه آندره مارلو در مستندی ساخته هوشنگ آزادی ور

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، «آندره مالرو و تمدن ايران در موزه لوور» با سخنراني مالرو در رابطه با فرهنگ و تمدن ايران و تصاويري از موزه‌هاي متعدد ايران با گنجينه غني از آثار فرهنگ و تمدن و مناطق باستاني در جاي جاي ايران به ويژه اصفهان ساخته شده است.
تصاوير اين فيلم از سخنراني مارلو در موزه لوور پاريس، آخرين تصاوير ضبط شده از اين نويسنده فرانسوي است، چرا كه مارلو طي مدّت كوتاهي بعد از ايراد آن سخنراني درگذشت.
آندره مالرو زاده 1901و درگذشته 1976 نويسنده، منتقد هنري و سياست‌مدار فرانسوي در 1930 به گروه باستان‌شناساني پيوست كه در ايران و افغانستان كار مي‌كردند. وي در طول عمر 75 ساله خود به كشورهاي گوناگوني سفر كرد و جالب اينجاست كه در اين سفرها، بيش از همه شيفته تمدن كهن ايران و شهر زيبا و ديدني اصفهان شد.
هوشنگ آزادي ور متولد 1321 تهران در 1347 به استخدام تلويزيون ملي ايران درآمد و از دانشكده صداو سيما مدرك كارشناسي در رشته كارگرداني دريافت كرد. از سال 1361در جوار مستندسازي به ترجمه متون تئاتري و سينمايي پرداخت و 10 جلد كتاب ترجمه و يك جلد كتاب درباره هنر سنتي ايران تأليف كرد. او همواره در كنار ساختن فيلم و ترجمه كتب، مقالاتي را در زمينه سينما و تئاتر در مجلات هنري منتشر كرده است .
«گنجينه» چهارشنبه 30تير ماه ساعت 21 از شبكه مستند سيما روي آنتن مي رود و بازپخش آن پنجشنبه 31 تير ماه ساعت 15 خواهد بود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 19:56

كاوه خداشناس، متولد آبان 1359 است. در دماوند به دنيا آمد. كاوه، فرزند سوم از خانواده‌اي است كه پنج پسر دارد. او دانش‌آموخته دانشكده هنر و معماري دانشگاه آزاد تهران مركز در رشته نمايش است و تجربه موسيقي، عكاسي، نقد هنري و دستياري كارگرداني را در كارنامه خود دارد. "برادر" نام سريالي بود كه شب‌هاي ماه رمضان از شبكه دو سيما پخش شد و كاوه در آن نقش‌آفريني كرد .

 از سريال "برادر" بگوييد. اكنون كه پخش اين سريال به پايان رسيده است، آن را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

سريال برادر مجموعه‌اي از قصه‌هاست كه شايد درددل خيلي از خانواده‌ها باشد. بخشي از اين سريال به بازار برمي‌گشت كه و قطعاً خيلي‌ها با آن درگير هستند. سريال «برادر» به روابط خانوادگي و مشكلات جوانان مي‌پرداخت و روش پول درآوردن جوانان را نشان مي‌داد.

چرا معضل قاچاق آن‌قدر در اين سريال پر رنگ بود؟

فضاي بازار، ذائقه جوانان را براي كسب روزي تغيير داده است. همه مردم آسيب‌هاي ناشي از انواع قاچاق را در زندگي‌شان لمس مي‌كنند اما در اين سريال به قاچاق برنج پرداخته شد. به‌دليل اينكه همه ايراني‌ها با آن عجين هستند و در بيش‌تر خانواده‌ها پيدا مي‌شود.

در سريال "برادر" بازي در كنار چه كسي به شما انگيزه مي‌داد؟

همه بچه‌هايي كه سر صحنه حضور داشتند و مخصوصاً كساني‌كه با من سكانس داشتند كاملاً همدلانه كار را پيش مي‌برديم و در كنار همه دوستان احساس آرامش و انگيزه داشتم.

بداهه‌پردازي مي‌كرديد يا فقط متن فيلم‌نامه بود؟

فضا را بداهه‌پردازي مي‌كرديم تا براي مخاطب باورپذيرتر شود و روابط دوستي و پدر و پسري را كاملاً خودماني به نمايش گذاشتيم.

در جايي از تيتراژ سريال «برادر» به اين نكته اشاره مي‌كند كه "برادر از برادرش سيره" چه‌قدر به اين قضيه معتقديد؟

كلاً سريال «برادر» گواهي بر اين قضيه است كه متأسفانه بعضي از اختلاف‌ها كه شايد كوچك و بي‌ارزش هم هستند موجب مي‌شود كه خيلي از عقايد و روابط اجتماعي و خانوادگي كم‌رنگ شود.

دغدغه اين روزهاي شما چيست؟

اينكه سعي كنم بعد از انجام يك مجموعه كه پر مخاطب و بسيار هم براي من دل‌انگيز بوده است، ظرفيت بزرگ‌تر شدن و كار بهتر انجام دادن را كسب كنم و بتوانم كارهاي بهتري براي مردم انجام دهم و اين اتفاق خود توقعي دل‌انگيز است.

بهترين دعايي كه در حق ديگران مي‌كنيد؟

قديمي‌ترها هميشه براي همه دعاي عاقبت به‌خيري مي‌كنند و من هم فكر مي‌كنم كه عاقبت به‌خيري خيلي مهم است و به‌همين دليل هميشه براي همه اين دعا را ورد زبان دارم.

خط قرمز زندگي شما چيست؟

مسائل اخلاقي هميشه خط قرمز زندگي من بوده و هست.

برنامه‌هاي ماه رمضان را از تلويزيون ديديد؟

تا حدودي، چون‌‌ كه در ماه رمضان درگير ضبط سريال "برادر" بوديم و خيلي كارهايمان فشرده بود.

از اين‌ها بهتر هم مي‌شود فيلم ساخت؟

قطعاً مي‌شود. در جهان هنر هيچ انتهايي وجود ندارد اما بايد بدانيم كه با توجه به امكانات، چه كاري مي‌توانيم انجام ‌دهيم.

اهل هيجان هستيد؟

بله، خيلي زياد. شايد يك بُعد از كاوه خداشناس، هيجاني بودنش باشد.

چه نوع هيجاني را دوست داشته‌ايد؟

پرواز با پاراگلايدر خيلي برايم جذاب بوده است.

خاص‌ترين ديالوگي را كه در بازي‌هايتان گفته‌ايد، به‌خاطر داريد؟

ديالوگ خاصي كه خيلي به دلم بنشيند زياد داشته‌ام اما الآن حضور ذهن ندارم.

اهل هديه دادن هستيد؟

بله، هديه دادن را خيلي دوست دارم و اصولاً هر چيزي را كه فضاي خوشحالي و انرژي‌بخش در آن باشد.

"كاوه خداشناس" بودنتان را مديون چه كسي يا چه چيزي هستيد؟

ما در طول زندگي از افراد زيادي تأثير مي‌گيريم كه بخشي از آن‌ها در نيمه‌هاي پنهان ذهنمان است و بخشي از آن به‌صورت علني است. هميشه سعي مي‌كنم كه حواسم به اين ستون‌هايي كه روي آن‌ها بنا شده‌ام، باشد.

نظر مردم چه‌قدر در زندگيتان اثرگذار است؟

 انسان موجودي اجتماعي است و بنده هم از اين مستثنا نيستم. ما در جامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه قواعد و عرف خاص خودش را دارد و خارج از اين نمي‌توان زندگي كرد. به‌شدت اهل تحول هستم و هميشه سعي مي‌كنم كه از اطرافيانم، انرژي و حس و حال خوب بگيريم.

در زندگي از چيزي مي‌ترسيد؟

از خودم و از ترس‌هاي خودم مي‌ترسم.

و كلام آخر؟

خوشحالم كه سريال «برادر» پر مخاطب شد و خوشحال‌ترم كه يكي از عوامل اين سريال بودم و قطعاً از بركات ماه مبارك رمضان است كه اين سريال تا اين اندازه ديده شد. از جواد افشار ممنونم كه نقشي را به من داد و اميدوارم كه توانسته باشم جواب اعتماد آقاي افشار را داده باشم.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 19:56